اداره کل هنرهای نمایشی درباره حواشی لغو اجرای تئاتر «آن سوی آینه» توضیح داد
عدم همکاری و بیتوجهی به قواعد و قوانین
گروه فرهنگی/در پی انتشار اخباری مبنی بر توقف اجرای نمایش «آنسوی آینه» به کارگردانی علی سرابی در تالار وحدت تهران، اداره کل نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه با ارسال متنی به رسانهها، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در متن ارسال شده از سوی روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی درباره نمایش «آنسوی آینه» آمده است:به دنبال حواشی پیش آمده در خصوص نمایش «آن سوی آینه» به کارگردانی علی سرابی و به منظور شفافیت در اطلاعرسانی و تنویر افکار عمومی به اطلاع میرساند جامعه تئاتر باید با اتکا به هویت و کارکرد تئاتر؛ اساس کار و ارتباطات خود را بر گفتوگو و تفاهم گذاشته و جز صداقت و راستگویی را مبنا قرار ندهد. لذا براساس روند تقاضای گروه و تالار درخواست کننده نمایش مذکور چند هفته پیش از اجرا، بازبینی صورت گرفت و ضمن اعلام تصویب، مواردی بهعنوان اصلاحات به گروه اعلام شد که مورد توافق صورت گرفت. بر همین منوال پس ازحدود 2 هفته اجرا بنا بر گزارش بازبینی حین اجرا و با عنایت به بررسی نظرات تماشاگران در رسانههای متنوع هنری، به علت مغایرت اجراها نسبت به اجرای بازبینی، مقرر شد نمایش مجدداً بازبینی شود که به اطلاع گروه رسانده شد.
در همین راستا اداره کل و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش برای حفظ حقوق تماشاگران محترمی که برای روزهای آتی اجرا، بلیت تهیه کرده بودند، تاریخ بازبینی مجدد را در یکی از روزهای تعطیلی اجرا (ایام تعطیلی ماه مبارک رمضان) در نظر گرفته که مقارن روز یکشنبه 03/02/1401 بوده است. متأسفانه با وجود هماهنگیهای صورت گرفته و کمال همکاری اداره کل در تعیین ساعت بازبینی - 6 بعدازظهر- پس از مراجعه هیأت بازبینی به محل بازبینی، گروه در محل حضور نداشتهاند و بازبینی صورت نگرفت که گزارش توسط هیأت مذکور به شورا ارائه شد.
اگرچه همین میزان عدم همکاری و بیتوجهی به قواعد و قوانین برای ممانعت از اجرا کافی به نظر میرسید با این همه مجدداً مقرر شد روز بعد یعنی دوشنبه مورخ 5/2/1401 صبح ساعت 11، بازبینی انجام شود که مراتب به تهیهکنندگان کار ابلاغ شد ولی این مورد نیز توسط گروه پذیرفته نشد؛ لذا طبق ضوابط موجود و به منظور حفظ و حراست از آیین نامههای اجرایی نمایشها و عنایت به پرهیز از هر نوع کج سلیقگی و اشاعه بدرفتاریها که با عرف و باورهای فرهنگی جامعه در تعارض و تضاد است مقرر شد که اجرا تا اطلاع ثانوی متوقف گردد. بدیهی است همه مراحل فوق با هماهنگی تهیه کنندگان، مجریان طرح و کارگردان محترم اثر بوده و عدم توجه و عنایت گروه به توافقهای صورت گرفته مشکلات اخیر را پدید آورده است.
از آنجا که ما همگی خود را مجموعه یک خانواده میانگاریم در تعجب هستیم که در هنگامه و لحظاتی که تلاش همه همکاران اداره کل، مبتنی بر رفع مشکل اجرا بوده متأسفانه دوستان و هنرمندان محترم گروه، با گذاشتن استوریها و پستهای مبهم و مصاحبههای غیرواقع و مغایر با حقیقت، فضای ایجاد توافق را مخدوش کردند.
معتقدیم چنین اقدامات غیرحرفهای و خلاف واقع، نه تنها با ذات هنر تئاتر، مغایرت دارد بلکه برای ایجاد فضایی سالم و رو به جلو مضر و آسیب زننده است.
گشتی حوالی سی و سومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
ناشران و متولیان فرهنگی در تدارک میزبانی از کتاب و اهالیاش
مریم شهبازی
خبرنگار
حدود دو هفته تا برپایی سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران باقی مانده، رویدادی بینالمللی در عرصه نشرمان که شیوع پاندمی کرونا در برگزاریاش وقفهای دو ساله ایجاد کرد. حالا ناشران و متولیان فرهنگی در تدارک و برنامهریزی برای میزبانی مجدد از کتابدوستان با تازههای نشر ایران و جهان هستند. در این دوره تازههای نشرایران و جهان در دو بخش مجازی و فیزیکی به علاقهمندان عرضه میشود.
نمایشگاه فیزیکی کتاب بعد از دو سال وقفه
بعد از شیوع دو ساله بیماری کرونا و تصمیمگیریها برای برپا نشدن موقت نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به شکل فیزیکیاش، بنا به برگزاری این رویداد حوزه نشر به شکل مجازی گذاشته شد. اتفاقی که سال 1399 رخ داد و سبب تسریع روند بهرهمندی اهالی نشر و مسئولان فرهنگی از تکنولوژیهای نوین ارتباطی در حفظ ارتباط میان کتاب و دوستداران آن شد. برگزاری نخستین دوره و دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران که طی دو سال گذشته شاهد آن بودیم به گفته خود اهالی کتاب تجربهای ارزشمند را برای این بخش از فرهنگمان رقم زده که نباید آن را رها کرد.از همین رو فراخوانی که خانه کتاب و ادبیات ایران برای دعوت از ناشران به ثبتنام در سامانه نمایشگاه کتاب منتشر کرد خیال ناشران و مردم را آسوده کرد که از این پس برای حضور در نمایشگاه، اجباری به حضور فیزیکی ندارند و طبق روال دو سال گذشته امکان برپایی مجازی نمایشگاه هم برای آنان مهیا است.سی و سومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران امسال به میزبانی مصلای بزرگ تهران برگزار میشود، تصمیمی که در پی بازدید معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از گزینههای محتمل برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران اتخاذ شد. هر چند که طی یکی- دو هفته گذشته، عباس تقدسینژاد، مدیر عامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با انتشار پستی در صفحه شخصیاش از این نوشته بود که این مجموعه نمایشگاهی آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب را دارد. این در حالی است که یاسراحمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از انتشار این گفته درباره چرایی انصراف از انتخاب شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب به ایبنا گفته:«به دو دلیل از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب منصرف شدیم؛ اول اینکه طی بازدیدی که از نمایشگاه شهر آفتاب داشتیم، بهدلیل آماده نبودن زیرساختهای لازم و عدم توسعه در بخشهای عملیاتی آن، مسئولان مربوطه در مجموعه شهر آفتاب و شهرداری تهران اذعان به آمادگی نداشتن شهر آفتاب برای میزبانی و برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب داشتند.»
البته او در بخش دیگری از گفتههای خود به نارضایتی ناشران و مردم اشاره کرده و این که خواسته آنان نیز انتخاب مصلی بوده، گفتهای که مصداق آن را میتوان در نامه درخواستی ناشران دید که پیش از شیوع کرونا، وقتی بحث برگزاری نمایشگاه فیزیکی در میان بود به امضاء اغلب آنان رسید.
افزایش تسهیلات حملونقل عمومی به نمایشگاه
از آنجایی که نمایشگاه سی و سوم در مصلای تهران برگزار میشود طی روزهای پایانی فروردین اعضای کمیته حملونقل و ترافیک این دوره نمایشگاه کتاب تهران بازدیدی از محل میزبانی این رویداد نشر داشتهاند و بر افزایش تسهیلات حملونقل عمومی و کاهش ترافیک شهری این دوره از نمایشگاه تأکید کردهاند.افزون بر این سید محمد نقیب، معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهرهبرداری متروی تهران هم از اقدامات فرهنگی مترو برای باشکوهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب از جمله برپایی میزهای مشاوره کتاب در ایستگاههای مترو خبر داده است. از بحث کمک به تسهیل رفتوآمد به نمایشگاه و مسائل مرتبط با پارکینگ که بگذریم، یاسر احمدوند که ریاست سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران را بر عهده دارد از تلاش برای امکانات دولتی جهت بهرهمندی مردم از یارانهها خبر داده، هدف متولیان فراهم کردن شرایطی است که از آن طریق تعداد بیشتری از مردم قادر به استفاده از تخفیفها شوند.بیشترین تعداد نسخههای منتشر شده هر ساله ناشران بر ماههای باقی مانده تا برگزاری نمایشگاه کتاب تهران متمرکز شده، از همین رو امکان دسترسی به کاغذ با شرایطی که تحریمها برای کشورمان رقم زده از مهمترین دغدغههای آنان به شمار میآید. در چنین شرایطی، یاسر احمدوند رئیس سی و سومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران خبر خوبی برای اهالی نشر دارد. معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه به ایبنا از تحویل 1200 تن کاغذ احتکار شده با همکاری دو نهاد سازمان تعزیرات و دادگستری هرمزگان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده است.به گفته احمدوند این محموله از پروندههای سال 1398 احتکار کاغذ است که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار نگرفته بود. کاغذهای تحویل شده، طی روزهای آتی بین ناشران توزیع خواهد شد.گفتنی است که سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از بیستویکم تا سیویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بهصورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و بهصورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار میشود.
درباره اولین نسخه بلند سینمایی از روی داستان کمیک بوکی «موربیوس»
نتیجه تلخ همنشینی با خفاشها
وصال روحانی
خبرنگار
جارد لتو در رل پزشک مجربی که در راه درمان بیماری نادر و شدید خود تبدیل به یک خونخوار قهار میشود در این فیلم جانانه میدرخشد اما سناریویی ضعیف از تأثیرگذاری «موربیوس» میکاهد.اگر یک دلیل بارز برای موفقیت اولین نسخه سینمایی از روی داستان کمیک بوکی موربیوس قائل باشیم، آن دلیل بازی عالی جارد لتو در نقش اصلی است. این اثر سینمایی جدید که یکی از پنج فیلم پرفروش امریکای شمالی و اروپای غربی طی شش هفته اخیر بوده بر مبنای داستانهای کمیک استریپی پیرامون این کاراکتر و بواقع درباره پزشکی باهوش و مجرب بهنام مایکل موربیوس است که تمامی عمرش را صرف یافتن راههای درمان بیماری خونی نادر و کشندهای کرده که وی را بشدت رنج داده ولی نه تنها این راهها را نیافته بلکه تبدیل به هیولای هولناک و خونخوار قهاری شده که نتیجه عذابهای درونی ناشی از این ناکامی در وجود وی است.این فیلم با کارگردانی دانییل اسپینوزا شروعی امیدوارکننده دارد اما با گذشت هر دقیقه از فیلم، سناریویی که محصول کارمتسازما و برک شارپ لی است ضعفهای خود را بیشتر عیان میسازد و به تبع آن اسپینوزا هم نمیتواند این ضعف را رفع و درونمایه سست فیلم را تقویت کند. در نتیجه از اواسط فیلم به بعد ما با کاری مواجه هستیم که فقط سروصداهای ناگهانی و آزاردهنده و صحنههای اکشن نه چندان منطقی دارد و در نهایت به رویاروییهایی میرسیم که مقدمات آن چندان توجیه شدنی و پذیرفتنی نیست. شاید هم تعریف و توصیفی که برخی محافل و رسانههای سینمایی از ویژگیهای این فیلم ارائه داده و آن را با دوگانه «ونوم» تشبیه کرده و موربیوس را ونومی تازه اما پرجوش و گوشخراشتر از آن دو فیلم نامیدهاند، توصیفی عقلایی از این فیلم باشد.
همانند جنگاوران یونان باستان
در صحنههای ابتدایی فیلم، مایکل موربیوس را در حالی میبینیم که عصا به دست و با چهرهای دردمند از یک هلیکوپتر در دهانه یک غار در گوشهای از کشور کاستاریکا خارج میشود و لحظاتی بعد تصاویر اسپینوزا به ما میگوید که این غار مأمن صدها خفاش خونخوار است. این خفاشها باوجود وزن اندکشان قادرند موجوداتی بسیار بزرگتر را هم به تسلیم وادارند و موربیوس بدون توجه به این مسأله طعمهای مناسب برای آنها نشان میدهد. سکانس بعدی بینندگان را به 25 سال پیشتر رجعت میدهد و به کشور یونان میفرستد و این مکانی است که مایکل موربیوس در ایام جوانیاش تحت درمان پزشکی بهنام نیکولاس (با بازی جارد هریس) قرار دارد. وقتی سروکله یک بیمار تازه بهنام لوسی ین(جوزف اسون) در این محل پیدا میشود و مشخص میگردد که او هم از عارضهای مثل موربیوس رنج میبرد بین این دو نفر دوستی سریعی بر اثر همدرد بودن شکل میگیرد. مایکل، نام مستعار میلو را به دوست جوانش میدهد و او و خودش را همانند جنگاوران یونان باستان میانگارد و استدلالش برای این مسأله و نامگذاری این است که هر دو جزو افراد بسیار قلیلی هستند که به طور تک و تنها با اکثریت حاکم میجنگند و کم نمیآورند. لابد به همین دلیل و با چنین نگرشی است که سازندگان موربیوس محل شکلگیری این رویارویی را کشور باستانی و تاریخی یونان تعیین کردهاند که محل تحقق داستانهای اساطیری و دوئلهای افسانهای و کلاسیک است.
بیشترین بهرهگیری از زندگی
اسپینوزا و همکارانش در سکانس بعدی باز به زمان حاضر و شهر نیویورک باز میگردند و موربیوس را در زمانه و روزهایی به تصویر میکشند که تبدیل به یک پزشک متخصص و خالق ابداعات طبی شده است. با این حال او جایزه نوبل پزشکی را که برنده آن شده رد میکند و میگوید هنوز ابداعات و کارهای زیادی پیش روی او قرار دارد و تا چنان زمانی هرگونه قضاوت درباره وی زودهنگام و نسنجیده است.
در همین مقطع است که یک محفظه بزرگ حاوی انواع خفاشها را برای موربیوس میآورند که مشخص میشود از کاستاریکا به آنجا فرستاده شده است. هر دو نفر همچنان تحت نظارت و درمان دکتر نیکولاس قرار دارند اما میلو که میپندارد بیماری لاعلاجش سرانجام جان او را میگیرد، مصمم است که با رویکرد به هر نعمت و موهبت موجود از زندگی بیشترین بهره را برگیرد تا بعداً افسوس آن را نخورد و این در حالی است که بدن او بر اثر بیماری هر روز تکیدهتر و تواناییهایش دائماً کمتر میشود.
عطش برای خون بشر
در نهایت دکتر مارتین بنکرافت (آدریا آریونا) که دوست و همکار موربیوس است در راه نجات او و میلو مبادرت به تزریق محلول و مخلوطی از DNA انسانهای سالم و خفاشها به بدن آنان میکند و از همین جا است که آثار عظیم و زیانبار و تلخ این اقدام در پیکر و عملکرد موربیوس هویدا میشود. قسمت مثبت ماجرا این است که موربیوس صاحب توانی فراوان و هرکولوار میشود و حتی قوه پرواز کردن را هم مییابد و بخش منفی این فرایند این است که چشمهای او شبیه به دیدگان خفاشها میشود و دستهایش حالت چنگال حیوانات را مییابد و هر از چندگاه چنان عطشی برای خونخواری مییابد که تا خون بشر را نیاشامد، آرام نمیگیرد.
گمانی که به یقین تبدیل نمیشود
اگر همه این اتفاقات غیرمعمول در قالب داستانهای کمیک بوکی قابل درک و عادی به نظر میرسد باید متذکر شد که جمع کردن آنها و بخشیدن ذرهای تعقل و عوامل قابل قبول به این رویدادها نیز یک نیاز الزامی به شمار میآید و در غیر این صورت تماشاگران برای بذل توجه به رخدادها و قسمتهای بعدی این گونه فیلمها مشکل خواهند داشت. اصولاً هر فرانچیز موفق کمیک استریپی [نسخه های اقتباسی از این داستان ها] اضافه بر افسانهسازیها حتماً نوعی از رویکردها و علایق انسانی را از پایههای کار خویش تلقی کرده و بر پایه آن جلو رفته است ولی موربیوس با نفی این نیاز و پیگیری راهبردهای عجیب خود و ترسیم قهرمانانی که مجبورند برای ادامه بقا جنایت کنند، به هر وسیله و رویداد در دسترسی متوسل میشود و همین مسأله از ارزش کیفی این فیلم میکاهد. بجز جارد لتو که حتی در این فیلم «بد» نیز چهره «خوب» و موفقی است و جانانه میدرخشد و بعضی بازیگران دیگر هم نمره قبولی میگیرند و آدریا آریونا از آن قبیل است ولی اگر معتقد باشیم که دلبستگی بین کاراکتر او و موربیوس یک عامل ایجاد علاقه نزد تماشاگران برای تعقیب این قصه و قسمتهای بعدی این فرانچیز احتمالی است، چنین فرایندی با اوصافی که این فیلم دارد هرگز به یک یقین تبدیل نمیشود.
مشخصات فیلم
«موربیوس»
کارگردان: دانی یل اسپینوزا
بازیگران: جارد لتو، مت اسمیت، ادریا اریونا، جارد هریس، ال مادریگال، تیرس گیبسون و جوزف اسون
میزان فروش: 139 میلیون دلار (تا دهه اول اردیبهشت 1401)
شیراز میزبان دومین جشنواره ملی موسیقی و آیینهای موسیقایی نواحی ایران
گروه فرهنگی/دومین جشنواره ملی موسیقی و آیینهای موسیقایی نواحی ایران، به دبیری علمی دامون شش بلوکی و دبیری اجرایی آرش صفری وبه میزبانی استان فارس از 25 تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار میشود.
این دوره از جشنواره که به همت مؤسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز برگزار میشود، تلاش دارد اصیلترین و نابترین گونههای موسیقی و آیینهای موسیقایی اقوام ایرانی را با اولویت حفظ اصالتها و ترویج فرهنگ غنی ایرانی برای مخاطبان تخصصی و عام به بهترین شکل ممکن معرفی و به نمایش بگذارد. بر این اساس گروههای شاخص موسیقی نواحی و راویان آیینهای بومی از مناطقی همچون لرستان، سیستان و بلوچستان، شیراز، آذربایجان، ترکمن صحرا، ایل بختیاری، ایل قشقایی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، گیلان، کرمان، کیش، کردستان، مازندران، بوشهر و تربت جام در دومین جشنواره ملی موسیقی و آیینهای موسیقایی نواحی ایران به روی صحنه میروند.
برگزاری کارگاههای پژوهشی با حضور چهرههای شاخص اعضای هیأت علمی دانشگاهها و محققان با سابقه ملی و بینالمللی، برگزاری آیینهای موسیقایی کهن اقوام با اولویت آیینهای موسیقایی ارزشمند دینی مذهبی، اجرای آیینهای موسیقایی اصیل مناطق برای نخستین بار با فرصت ملی همزمان با اجراهای موسیقی با اولویت موضوع آیینهای کهن و ارزشهای اعتقادی، تجلیل از خنیاگران، راویان و محققان برجسته کشور، دریافت مقالات علمی و پژوهشی با موضوعهای مشخص در حوزه کارگاههای موسیقی مناطق مربوطه و انتشار کتاب جشنواره از دیگر بخشهای دومین جشنواره ملی موسیقی و آیینهای موسیقایی نواحی ایران است.
مؤسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی که سوابق اجرایی متعددی نظیر برگزاری جشنوارههای موسیقی اقوام و ایجاد اجراهای مبتنی بر شاخه اصیل موسیقی اقوام دارد با قبول سختیهای ناشی از بازگشت سرمایه کماکان با اعتقاد راسخ به این موضوعها ، جشنواره بزرگ ملی موسیقی و آیینهای موسیقایی اقوام ایران را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازه زمانی مناسب اقلیمی توریستی اردیبهشت شهر شیراز با ریشه و اصالت فرهنگ و ادب و هنر این شهر که در جهان از اهمیت و اعتبار فرهنگی والایی برخوردار است، برگزار خواهد کرد.
1 مهدی فرجی، تهیهکننده سریال «نون خ ۴» از آغاز تصویربرداری این مجموعه طنز از اواسط تابستان خبر داده و گفت: «فصل چهارم این مجموعه به کارگردانی سعید آقاخانی برای نوروز و رمضان ۱۴۰۲ پخش خواهد شد.» به گفته فرجی مذاکرات نهایی با مسئولان صداوسیما انجام شده و ساخت فصل چهارم قطعی است و همزمان در حال انجام مذاکره با عوامل هستیم تا پیشتولید رسمی آن آغاز شود. او همچنین خبر داده در این فصل بازیگران سرشناس جدیدی علاوه بر بازیگران فصلهای گذشته به گروه ملحق میشوند. این تهیهکننده بیان داشته تاکنون محل ساخت سریال مشخص نشده است اما تلاش داریم تا فصل چهارم در یکی از استانهای غرب کشور ساخته شود. نون خ به نویسندگی امیر وفایی است که در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد./ایرنا
2 ارکستر ملی ایران، در تازهترین رویداد خود، کنسرت «عودلاجان تا آذربایجان» را برگزار میکند. این کنسرت به رهبری شهرام توکلی 29 و 30 اردیبهشت ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. در این برنامه آثاری از آهنگسازان ایرانی: فرهاد فخرالدینی، علی تجویدی، پرویز یاحقی، مجید وفادار، محمد حیدری، شهرام توکلی، حسین زندیان و نیز آهنگسازان آذربایجانی: خیام میرزازاده، واصف آدیگوزلُف، علی سلیمی، جهانگیر جهانگیرُف اجرا خواهد شد.کنسرت «عودلاجان تا آذربایجان»، دارای رپرتواری ترکیبی از قطعات مربوط به تهران قدیم و همچنین موسیقی آذربایجان است. عودلاجان نام یکی از محلههای زیبای تهران قدیم و انتخاب این عنوان ناظر به مشترکات این دو فرهنگ است. خوانندگان این کنسرت نوید نوروزی و مهدی محمدی هستند و همچنین امین غفاری تکنواز ویولن این اجرا است.
3 انیمیشن «بچههای بد» با استقبال گرم سینمادوستان امریکایی روبهرو شد و جای «جانوران شگفتانگیز ۳» را در صدر فهرست پرفروشترین فیلمهای آخرهفته گرفت. این انیمیشن کمدی در سه روز اول اکران در ۴ هزار و ۹ سینما، ۲۴ میلیون دلار فروش کرد و موفق شد جای جانوران شگفتانگیز: اسرار دامبلدور را در صدر فهرست پرفروشترین فیلمهای هفته بگیرد. چشم امید سازندگان این انیمیشن حالا به سینماهای خارج از امریکای شمالی است. بچههای بد تاکنون در مجموع ۶۳ میلیون دلار در گیشه بینالمللی فروش کرده و فروش آن در گیشه جهانی به ۸۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسیده است. بچههای بد روایتگر داستان گروهی از حیوانات خلافکار است که تصمیم میگیرند در عوض آب خنک خوردن به شهروندان نمونه تبدیل شوند. سم راکول، مارک مرون، آنتونی راموس، کریگ رابینسون و آکوافینا از صداپیشگان این انیمیشن هستند. /ایرنا